Wednesday 7 March 2018

Menyambut Perayaan Taipusam

Menyambut Perayaan Taipusam Dengan Keluarga Dan Saya Juga Nak Cerita Tentang Taipusam Dengan Kawan Saya Sedikit.

Hari Taipusam Merupakan Perayaan Yang Beragama Hindu Do Seluruh Dunia Bagi Menghormati Dewa Hindu Dewa Murugan Atau Juga Dikenali Sebagai Dewa Subramaniam. Taipusam Dirayakan Pada Bulan 'Thai' Bulan Kesepuluh Dalam Kalendar Tamil. Pada Hari Taipusam Bulan Penuh Melintas Bintang Terang,Pusam Dalam Zodiak Cancer. Taipusam Merupakan Hari Menunaikan Nazar Dan Menebus Dosa Atau Memohon Ampun Di Atas Dosa-dosa yang Telah Dilakukan Selama Ini. Nazar Ialah Memohon Sesuatu Hajat Kepada Dewa Murugan Dan Jika Permohonan Dikabulkan,Maka Satu Acara Tertentu Diadakan Sebagai Tanda Kesyukuran. Dan Juga Pelbagai Cara Untuk Menebus Diri Bagi Menunjukkan Mereka Memohon Ampun Dengan Membawa susu,Mencukur Rambut, kavadi Akan Dibawa Atau Dijunjungi Di Atas Bahu Atau Di Atas Kepala, Berjalan Di Atas Kasut Berpaku,Ada Juga Yang Mencucuk Panah Besi Pada Lidah Dan Pipi Dari Kiri Ke Kanan Dengan Panah Pendek Dan Panjang. Inilah Orang Hindu Sembahyam Pada Hari Taipusam Di Seluruh Dunia Untuk Menebus Dosa-dosa mereka. 















Dengan Keluarga Saya.
~ Saya Dan Keluarga Saya Telah Mengambil Susu Untuk Menebuskan Dosa-dosa kami Dan Dapatkan Suci Dari  Dewa Murugan. Berjalan Dengan Keluarga Dan juga Makan Makanan Daun ITU Adalah Kegemaraan Saya.
















No comments:

Post a Comment

CSR PROGRAMME

PENGEMALAN BARU DARI SYARIKAT FULKRUM PROGRAMME CSR&WED DESIGN IN 1 DAY SAYA DAPAT BANYAK ILMU DAN PENGETAHUAN DAN CARA YANG ...